צמיגים מה חשוב שנדע עליהם


את הצמיגים שאנו רואים היום בכל רכב או אופנוע או משאית, החלו לייצר כבר, בסוף המאה ה-19. בתחילה הם שימשו כצמיגים של הרכבים הראשונים שהחלו לנוע ברחבי העולם המודרני, והיום יש כבר ייצור המוני של צמיגים. צמיגים הם מיוצרים מחומר הגומי, בתחילת המאה ה-19 היה שימוש בחומר גומי טבעי, והיום בעידן של ייצור צמיגים המוני יש שימוש גם בגומי סינטטי וגם בגומי טבעי.

הצמיגים שאנו מכירים היום הם משוכללים הרבה יותר ותהליך הייצור שלהם הוא באמצעות מכשירים משוכללים, וכן בשילוב של אנשי מקצוע מיומנים שיודעים לבצע במקצועיות פעולות שונות במהלך הכנת הצמיג.

צמיג שיצא ממפעל יצור צמיגים יהיו לו כמה וכמה מאפיינים בהתאם לייעוד שלו, כמובן שצמיג לאופנועים יהיו לו מאפיינים שונים מצמיג רכב. חשוב לציין שכל צמיג שיוצא ממפעל לייצור צמיגים יכלול בתוכו כמה וכמה נתונים חשובים אודותיו בינהם: שנת הייצור של הצמיג, יכולת השחיקה של הצמיג, רמת הבלימה של הצמיג, כושר העמידה של הצמיג בחום, יכולת העומס של הצמיג, ועוד.

כל מי שנוהג ברכב יודע שיש לבדוק גם את לחץ האוויר בצמיגים , וכאשר לחץ האוויר בצמיגים אינו תקין אזי אנו נוסעים ברכב שיכולת הבלימה שלו אינה תקינה, ובנוסף לכך הצמיג עצמו יש לו סיכוי קטן להאריך ימים, משום שלחץ אוויר נמוך גורם לחומר הגלם של הצמיג להתחמם, ולחץ אוויר מעל המותר גם הוא אינו מסייע לתקינותו של הצמיג ועלול לגרום לפיצוצו.

אנשי המקצוע בתחום הרכב טוענים שצמיגים הם האמצעי המחבר בין הנהג לכביש לכן תמיד יש לשמור על צמיגים באיכות טובה, משום שצמיגים כאלו יאפשרו לנו נהיגה בטוחה.

בישראל יש לא מעט עסקים העוסקים בשיווק צמיגים, אולם לצערנו לא כולם עסקים רציניים ואמינים, לכן חשוב להקפיד לרכוש צמיגים רק מעסקים הידועים כעסקים אמינים ומקצועיים, חשוב להקפיד על רכישת צמיגים מחברות בעלות מוניטין איכותי ומקצועי, ולא מחברות בעלות שם אנונימי ובלתי מוכר.

בעת רכישת צמיגים חשוב לרכוש צמיגים איכותיים גם אם עלותם קצת יקרה, ועדיף לא לרכוש צמיגים זולים שאחרי שנה הם כבר יתבלו ויתברר שהם בכלל צמיגים משומשים שעברו בסה"כ הברקה, יש לזכור כי צמיג איכותי שמתוחזק נכון יכול להחזיק מעמד לאורך 3-4 שנים, כך שגם אם שלמתם סכום קצת יקר עבור צמיגים איכותיים הרי שהצמיגים הללו ישרתו אתכם למשך 3-4 שנים, ולא יתבלו כבר אחרי שנה .