רכבים לפירוק ותרומתם לאיכות הסביבה


במהלך השנים האחרונות חלה עלייה ברמת המודעות בנוגע לשמירה על איכות הסביבה. יחד עם זאת, נמצאת כמות הרכבים החדשים שנמכרים מידי שנה במגמת עלייה, הדבר משפיע על ירידה בביקוש אחר רכבים ישנים במצב נמוךאת הרכבים הללו לא קל למכור ולכן הם נשארים בחניונים ולא זזים ממקומםדבר שפוגע באיכות הסביבה משום שרכב שאינו נמצא בשימוש גורם לזיהום רב.

כדי להפחית את הפגיעה ולצמצם נזקים הקים משרד התחבורה גוף שעוסק בהסמכת חברות לרכישת רכבים לפירוקהאפשרות הנפלאה התגלתה לרבים ומגוון אנשים פרטיים וחברות החלו לפנות אל אותן חברות. לתהליך יש רק יתרונות שכן ניתן להרוויח גם ממכירת הרכב וגם מרכישת רכב לפירוקמי שמוכר את הרכב הישן מקבל תשלום, החברה שרכשה את הרכב מקבלת חלקי חילוף או מוכרת את הברזל של הרכב שמגיע למחזור והתושבים נהנים מסביבה פחות מזוהמת.

איך זה מתבצע ואיך אפשר למצוא חברת פירוק מקצועית ואמינה?

חשוב מאוד לפנות רק אל חברת פירוק רכבים שהוסמכה וקיבלה רישיון ממשרד התחבורה. כמו כן, יש לוודא כי החברה קיבלה את כל האישורים הדרושים מהמשרד לאיכות הסביבה. מעבר לזאת, יש לבדוק מהו הוותק והניסיון של החברהמומלץ לקבל את השירות מחברה שקיימת הרבה שנים. כמו כן, מומלץ לבדוק מול מי החברה עובדתהאם היא מספקת שירות ללקוחות גדולים או קטנים, האם היא זמינה ללקוחותיה, אילו סוגי רכבים היא קונה ומהו המחיר שהיא מציעה עבור הרכב שלכם. כדי לקבל את ההצעה המשתלמת ביותר מומלץ לפנות אל מספר חברות ולערוך השוואה.

לפני שתמכרו את הרכב יהיה עליכם לצור קשר עם משרד התחבורה ולדווח על כך שאתם מורידים את רכבכם מהכבישלאחר מכן ימחק מספר הזיהוי של הרכב. אחרי שיבוטל רישיונו של הרכב תהיו זכאים לקבל מענק כספי.

לאחר שתמצאו את החברה המתאימה היא תשלח גרר שיגרור את הרכב ותשלם לכם תמורת הרכבהמחיר יכול להיקבע לפי מחירון או לפי הסכם שיתבצע ביניכם. בהמשך, תפרק החברה את הרכב, תאתר אל חלקיו התקינים ותשתמש בהם. חלקי הברזל, הפלסטיק וכו' שנמצאו לא תקינים יועברו למחזור כאשר תהיה הפרדה בין החומרים השונים.

פירוק רכביםתהליך כל כך פשוט וכולם מרוויחים

באמצעות מכירת הרכב הישן תתרמו גם לאיכות הסביבה וגם לבטיחות בדרכים משום שחלק מהרכבים הישנים אינם בטיחותיים ועלולים לסכן אתכם, את הנוסעים שנמצאים אתכם ואת הנהגים והולכי הרגל האחרים. תהליך המחזור של חלקי חילוף והורדת הרכבים הישנים מהכביש תפחית את זיהום האוויר– (רכבים ישנים פולטים הרבה יותר גזים רעילים) וכמובן שתקבלו תשלום עבור הרכב.