גם מצב הכביש משפיע על מצב הצמיגים


צמיגיםגם מצב הכביש משפיע על מצב הצמיגים

אומרים על הצמיג שהוא האלמנט שמחבר בין הרכב לכביש , ולכן אנו בעלי הרכב צריכים תמיד לדאוג לצמיגים איכותיים , כדי שלרכב שלנו תהיה אחיזה טובה בכביש, וכדי שנוכל לנהוג בבטיחות על הכביש , אולם מה על אלו שאחראים על תשתיות הכבישים, האם הם לא אחראים על תחזוקת תשתיות כבישים מיטבית, האם הם לא אמורים לשמור על טיפול שוטף בכבישים ועל מניעה של מצבים כמו בורות בכבישים ושאר פגמים בכבישים ? הרי קיים יחס ישיר בין מצב הכבישים למצב הצמיגים משום שככל שהכבישים יהיו במצב טוב יותר ללא פגמים כך הצמיגים יהיו חשופים פחות לאלמנטים שיכולים לפגוע בהם ולגרום להם נזקים כמו שפשופים, חבלות , או פנצ'רים.

לכן בישראל שידועה ברמה נמוכה של תשתיות כבישים ובאיכות נמוכה של כבישים, כדאי לבדוק את מצב הצמיגים לפני כל נסיעה, ולראות באילו צמיגים יש שריטות או שפשופים, ובאילו צמיגים תקוע מסמר, ועוד. בדיקות כאלו יכולות לאפשר לנו לדעת בדיוק מהו מצבו של כל צמיג ומה מצבה של כל סולית צמיג , וכך לאחר נסיעה בכבישי ישראל נוכל לראות אילו מסמרים או נעצים הצטרפו לצמיג כלשהו, ואילו שפשופים או שריטות חדשים יש בכל אחד מהצמיגים.

צמיגים מתבלים לא רק עקב מצבם של הכבישים המוזנחים והבלתי איכותיים בישראל, אלא גם עקב בלאי טבעי שיש לכל צמיג. הבלאי הטבעי של צמיגים מחולק לשני סוגים שהם:

בלאי כימי של צמיגים – הבלאי הכימי של צמיגים קשור לבלאי של חומר הגומי שהוא החומר הבסיסי שממנו עשויים הצמיגים, הגומי הגמיש מתייבש אט אט, והצמיגים הופכים ליבשים , צמיגים יבשים הם צמיגים שאינם מתפקדים ואסור לנסוע איתם.

בלאי פיזי של צמיגים – הבלאי הפיזי של צמיגים מתבטא בירידת רמת השחיקה של הצמיגים , וירידה בעומק החריצים שיש על סולית הצמיג, ככל שיש ירידה ברמת השחיקה של הצמיג, כך איכות הצמיג פוחתת ורמת האחיזה של הצמיג בכביש יורדת.

לסיכום ניתן לומר, שלא רק בלאי של הצמיג, עלול לגרום לנו לנסוע נסיעה מסוכנת ולא בטוחה, אלא גם כבישים שלא טופלו ולא תוחזקו כראוי, עלולים גם לגרום נזקים לצמיגים, לכן עלינו לעקוב אחר מצב הצמיגים כל הזמן.